5.4.09

Ουτε αντρες ουτε γυναικες

Που να παω οταν βρισκω τετοια post και θελω τρελα να τα επαναδημοσιευσω;

Thanks Q!

Ας μιλήσουμε για τον Ash Crawford... (Το άρθρο "τον" είναι λίγο παραπλανητικό, γιατί ο/η Ash είναι σε κάθε περίπτωση μεταξύ των δύο φύλων, και δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ούτε άντρας ούτε γυναίκα. Πάντως γεννήθηκε γυναίκα, κι εδώ και πολλά χρόνια ζει υπερβαίνοντας τα δύο φύλα. Στο αρχικό Αγγλικό κείμενο που μεταφράζω, αναφέρεται και σαν άντρας και σαν γυναίκα και σαν και τα δύο σε ένα ουσιαστικά. Για λόγους ευκολίας και ελλείψη ανάλογης Ελληνικής ορολογίας, θα αναφέρομαι σε αρσενικό.)


Ο Ash, στα 26 του χρόνια, είναι ένας καλλιτέχνης σωματικών τροποιποιήσεων, καθώς και σεξουαλικά εκδιδόμενος κατ' επιλογή (sex worker στα Αγγλικά). Ζει στην Αγγλία κι έχει ένα παιδί 7 ετών. Πριν από περίπου έξι χρόνια άρχισε να ασχολείται με τα τατουάζ, μετά συνέχισε με τα piercing και τα scarification (δημιουργία ουλών πάνω στο σώμα, σε διάφορα σχέδια και σχήματα) και πριν από λίγο καιρό άνοιξε το πρώτο του στούντιο.

Ως ενήλικας, ο Ash, άρχισε να ενδιαφέρεται πολύ για τις σωματικές τροποποιήσεις που μπερδεύουν τα όρια μεταξύ αρσενικού και θηλυκού. Εδώ και έξι χρόνια τροποποιεί δευτερεύοντα χαρακτηριστικά του φύλου μέσω της χρήσης τεστοστερόνης και πιο πρόσφατα κάνοντας μια διπλή μαστεκτομή. Ο Ash επιδιώκει να κάνει τα πρωτεύοντα χαρακτηριστικά του φύλου όσο πιο διφορούμενα γίνεται, όχι περισσότερο αρσενικά, αλλά αναζητώντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ αρσενικών και θηλυκών χαρακτηριστικών, με το καθένα όσο προφανές είναι το άλλο, με σκοπό την άρνηση των περιοριστικών παραγόντων που έρχονται μαζί με τους παραδοσιακούς ρόλους του φύλου. Σαν μετα-φυλικός (post-gender) άνθρωπος, όπως αυτοχαρακτηρίζεται, θεωρεί αυτή την διαδικασία υγιή και απελευθερωτική και πιστεύει ότι αυτή η οπτική του φύλου με τα χρόνια θα γίνεται όλο και πιο κοινή.

Τελευταία ασχολείται πολύ με τα piercing των γεννητικών οργάνων. Θεωρεί ότι τα γεννητικά του όργανα δεν είναι σύμβολο ούτε της ταυτότητας φύλου του, ούτε της πολιτικής του, αλλά ότι είναι το βασικό σημείο ερωτικής ευχαρίστησης. Ο βασικός λόγος τροποποίησης των γεννητικών του οργάνων μέσω των piercing λοιπόν είναι να του δοθεί η δυνατότητα να αποκτήσει νέες και ενδιαφέρουσες σεξουαλικές εμπειρίες, ερχόμενος πιο κοντά στο σώμα του και νιώθοντας πιο έντονα τα συγκεκριμένα σημεία. Πέρα λοιπόν από αυτά που θα μπορούσαν να θεωρηθούν "κλασικά" (όπως στην κλειτορίδα), έχει piercing πάνω από το ονομαζόμενο g-spot, καθώς και στον τράχηλο της μήτρας. Τα έχει κάνει όλα μόνος του και με τον καιρό έχει αφαιρέσει όσα τελικά δεν του έδιναν την αίσθηση που αποζητούσε.

Ο ίδιος πιστεύει ότι οι άνθρωποι με μετα-φυλική ταυτότητα ή εμφάνιση δεν θεωρούνται αυτόματα transgender, ούτε έχουν κάποιου είδους transgender σωματικές τροποποιήσεις. Ακόμα και μεταξύ των transgender ανθρώπων υπάρχουν πολλά είδη σωμάτων και μυαλών, οπότε δεν θεωρεί ότι κάποιο συγκεκριμένο Χ piercing θα ταίριαζε σε κάποιο άνθρωπο με μια Χ ταυτότητα. Παρόλα αυτά θεωρεί ότι υπάρχουν 1-2 piercings που ίσως να ήταν ιδιαίτερα κατάλληλα για FTM (female to male transgender) ανθρώπους που θέλουν να εκμεταλευτούν στο έπακρο την διογκωμένη από την τεστοστερόνη κλειτορίδα τους.

Θεωρεί ότι η τεστοστερόνη άλλαξε την ανατομία του και κατ'επέκταση την σεξουαλική του ζωή. Νιώθει ότι τώρα είναι σε καλύτερη επαφή με τα γεννητικά του όργανα, ειδικά με την κλειτορίδα του (micro-penis).

Και στην προσπάθεια του να εξηγήσει γιατί κάνει τις σωματικές τροποποιήσεις, αναφέρει πόσο τον ενοχλούσε πάντα το να προσπαθεί να τροποποιήσει το σώμα του για να ικανοποιήσει τα κοινωνικά στάνταρ, αντί τα προσωπικά, αλλά σίγουρα πιστεύει ότι ο καθένας το κάνει διαφορετικούς λόγους.

Συνεχίζει λέγοντας ότι στην κοινωνία μας το πιο σημαντικό πράγμα που κάνει μια γυναίκα με το σώμα της είναι να το τροποποιεί και να το παρουσιάζει με τρόπους που το κάνουν ελκυστικό στους ετεροφυλόφιλους άντρες. Βέβαια οι άνθρωποι δεν το αντιλαμβάνονται με αυτό τον τρόπο και απλά πιστεύουν ότι αυτές οι προσπάθειες έχουν να κάνουν απλά με το να προσέχουμε τον εαυτό μας και να νιώθουμε καλά με το σώμα μας, αν κι ο Ash πιστεύει ότι πολλές από τις προσδοκίες της κοινωνίας είναι ιδιαίτερα περιοριστικές και ετεροσεξιστικές όσο αφορά στο γυναικείο σώμα.

Ακόμα και στο κομμάτι των τατουάζ, τα μεγάλα τατουάζ δεν θεωρούνται θηλυκά, χωρίς να εξετάζεται το ενδεχόμενο αυτή που τα κάνει να μην επιδιώκει την κλασική εικόνα της θηλυκότητας. Ο ίδιος άρχισε να παίρνει τεστοστερόνη σχεδόν αντιδραστικά, γιατί δεν άντεχε άλλο τις επιταγές της κοινωνίας που την ήθελαν όμορφη, θηλυκή, ώστε να την γουστάρουν οι άντρες, και να την πηδάνε αυτοί κι όχι εκείνη και να μην παίρνει λεφτά για αυτό γιατί σε κανέναν δεν αρέσουν οι πουτάνες. Για τον Ash, το να δείχνει επιτηδευμένα πιο αρρενωπός ήταν πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα υπό την έννοια ότι το θεωρούσε ένα μεγάλο οπτικό "Άντε και γαμήσου!" σε μια κοινωνία που ενοχοποιεί τις γυναίκες που δεν είναι νέες, λεπτές, που δεν έχουν μεγάλο στήθος, που έχουν τρίχες κλπ.

Πριν αρχίσει να παίρνει τεστοστερόνη δυσκολευόταν πολύ στις σχέσεις τις με τους ετεροφυλόφιλους άντρες, να δημιουργήσει σχέσεις ισότητας, ενώ αποκτώντας ένα πιο αρρενωπό σώμα ήταν σαν να ξεφεύγει από την υπάρχουσα δυναμική και να ελκύει περισσότερους συντρόφους που είναι πιο ανοιχτοί σε διαφορετικούς τρόπους του σχετίζεσθαι.

Σε μεγάλο βαθμό είχε εσωτερικεύσει πολλά από τα αρνητικά μηνύματα για την θηλυκή αρρενωπότητα (female masculinity) που θεωρείται μη αποδεκτή. Αν και ήταν μια συνειδητή του επιλογή όλη αυτή η αλλαγή και επίτηδες έκανε τον εαυτό του πιο αρρενωπό, υπήρχαν στιγμές που το αποτέλεσμα αηδίαζε ακομά και τον ίδιο. Θεωρεί ότι αυτό που τελικά τον έκανε να επιμείνει στην καινούρια ανδρόγυνη εικόνα του ήταν ότι άλλαξε ο τρόπος που αντιμετωπιζόταν από τους ανθρώπους σε κοινωνικά, ερωτικά και επαγγελματικά πλαίσια. Αν και υπήρχαν αρνητικές αλλαγές, σε γενικές γραμμές οι αλλαγές ήταν θετικές για τον Ash.

Ειδικά στο ερωτικό επίπεδο, όλα άλλαξαν προς το καλύτερο. Άρχισε να προσεγγίζεται από περισσότερους αμφισεξουαλικούς κάθε φύλου, που είχαν μια πιο άμεση προσέγγιση στο σεξ και δεν έμπαιναν σε μια διαδικασία να ρίξουν την διστακτική γυναίκα και σιγά σιγά να επιμείνουν ώστε να καταφέρουν να κάνουν σεξ μαζί της. Ο Ash αυτό το θεωρεί έλλειψη σεβασμού στη γυναίκα, επειδή δεν αναγνωρίζει την πιθανή αμοιβαία επιθυμία της για να κάνει απλά σεξ με έναν άντρα ή με οποιονδήποτε κι ότι είναι το θήραμα που πρέπει να κατακτηθεί κι όχι εκείνη που μπορεί να διεκδικήσει ανοιχτά την σεξουαλική της ευχαρίστηση χωρίς να θεωρηθεί τσούλα. Και σε κάθε περίπτωση για τον Ash, δεν υπάρχει τίποτα κακό με το εφήμερο σεξ, και με το να είσαι τσούλα (άσχετα με το φύλο σου).

Σύμφωνα με τον Ash, το να αυτοχαρακτηρίζεται κάποιος μετα-φυλικός δεν ανήκει σε κανένα σημείο μεταξύ των δύο φύλων, γιατί αυτό θα υπονοούσε ότι υπάρχουν δύο "κανονικά" φύλα μεταξύ των οποίων μπορείς να κινείσαι και η μετα-φυλική ταυτότητα είναι κάπου στο ενδιάμεσο. Το οποίο δεν είναι καν υπάρχον μέρος από μόνο του. Για τον Ash, η βάση της μετα-φυλικής ταυτότητας είναι η συνείδηση ότι τίποτα δεν είναι ουσιαστικά αρσενικό ή θηλυκό παρά μόνο τα γεννητικά όργανα, κι αυτά μπορούν κάποιες φορές να μην είναι καν τόσο ευδιάκριτα κατηγοροποιημένα. Όλα τα υπόλοιπα πράγματα που θεωρούνται αρσενικά ή θηλυκά έχουν να κάνουν με κοινωνικά στερεότυπα και συμβάσεις.

Προφανώς και κάθε κομμάτι της συμπεριφοράς και της εμφάνισης μπορούν να θεωρηθούν ενδεικτικά του φύλου. Όπως για παράδειγμα το μακρύ ή το κοντό μαλλί μπορεί να κατηγοριοποιήσει (απ'έξω τουλάχιστον) έναν ανδρόγυνο άνθρωπο ως άντρα ή γυναίκα. Παρόλα αυτά τα μαλλιά δεν είναι τόσο ενδεικτικά παρά μόνο όταν απουσιάζουν πιο ισχυρές ενδείξης του φύλου. Μπορεί λοιπόν σε γενικές γραμμές τα μακριά μαλλιά να σχετίζονται με τις γυναίκες, αλλά δεν είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι του να είσαι γυναίκα.

Η μετα-φυλική ταυτότητα έχει να κάνει με την επιλογή να απέχεις από τη σύμβαση του φύλου.

απο δω:
http://changegreecenow.blogspot.com

1 σχόλιο:

Faunlet είπε...

Ekpliktiko, me katen8oysiase o typos/tipisa... Exei poly dikio se osa leei. Eyxaristw gia tin anametadosi.